رئيس سازمان جهاد كشاورزي در ديدار از مركز خريد زيتون شاهديه

توسعه و تقويت صنايع تبديلي و تكميلي زيتون در استان بيش از بيش احساس مي گردد

بنا به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: رئيس سازمان جهاد كشاورزي و يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد به همراه معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي و مدير سازمان تعاون روستايي استان از مركز خريد زيتون در شركت تعاوني روستايي ابرار شاهديه ديدن كردند. در اين ديدار دكتر ابرقويي گفت: خريد محصولات مازاد بر مصرف كشاورزان از اولويت هاي بخش كشاورزي است. وي فروش محصول و دلگرمي كشاورزان را لازمه تداوم توليدات كشاورزي عنوان كرد و اظهار داشت زيتون به عنوان يك محصول جديد و نوپا در استان است و گسترش صنايع تبديلي و تكميلي اين محصول و بازاررساني محصولات فرآوري شده بيش از پيش احساس مي گردد.

در اين ديدار مدير سازمان تعاون روستايي گزارشي از روند فعاليت شركت در زمينه خريد محصول زيتون و اقدامات صورت گرفته ارائه كرد. مرشدي با اشاره باينكه 4 مركز در شهرستانهاي اردكان، مهريز، تفت و يزد در حال خريد زيتون مازاد بر مصرف كشاورزان هستند، خواستار مساعدت سازمان جهاد كشاورزي در زمينه پياده سازي صنايع تبديلي و تكميلي اين محصول در استان شد.

لازم بذكر است در استان يزد قريب 2000 هكتار زير كشت زيتون است كه 800 هكتار آن بارور بوده و بطور متوسط 1134 كيلوگرم در هكتار برداشت مي شود. اضافه مي نمايد كار خريد زيتون از اوايل شهريور ماه جاري آغاز گرديده و تا كنون 3000 كيلوگرم زيتون خريداري شده است.

روابط عمومي سازمان تعاون روستايي

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا